פפירוס ישמעאל צפו בווידאו ובתמונות ממצא חשוב מימי בית ראשון

פפירוס ישמעאל צפו בווידאו ובתמונות ממצא חשוב מימי בית ראשון

התרגשות גדולה. ממצא ארכאולוגי נדיר חוזר לידי מדינת ישראל ורשות העתיקות. מדובר על פפירוס נדיר הסותר את תאוריות יכולת הכתיבה המינימליסטית. הכירו את פפירוס ישמעאל צפו בווידאו ובתמונות ממצא חשוב מימי בית ראשון.

מבית לחם למונטנה ובחזרה לישראל פפירוס ישמעאל והקשר לצום גדליה 

לאחרונה הסכים תשוב מדינת מוטנה שבארצות הברית להשיב למדינת ישראל את הפפירוס. איך הגיע הממצא הנדיר אליו?. הממצא ניתן לאמו במהלך מסעה לירושלים ב-1965 על ידי אוצר מוזיאון רוקפלר ג'וזף סאדוורט וסוחר עתיקות מבית לחם הנקרא בשם חליל איסקנדר קנדו.

אז מה מיוחד כל כך בכתובת העתיקה?. החוקרים מזהים ש ישמעאל המוזכר במסמך, פירושו 'אלוהים ישמע'. אז במי מדובר?.  לא, אין מדובר בבן של אברהם והגר. ככל הנראה מדובר על ישמעאל בן נתניהו, שרצח את המושל גדליה בן אחיקם. כל על פי מחקרים שונים.

מומלץ בקולנוע דיוויד בואי Moonage Daydrem צפו בווידאו סרט חדש בקולנוע

כושר הכתיבה והמחלוקת על ירושלים ממצאים חדשים מחזקים את ההיסטוריה היהודית

מתוך ערוץ רשות העתיקות. "לקראת סוף ימי בית ראשון הכתיבה הייתה רחבה", אומר ד"ר ג'ו עוזיאל, מנהל יחידת מגילות מדבר יהודה ברשות העתיקות. "הדבר ניכר מממצאים רבים, כולל קבוצות של אוסטרקונים (מסמכים שנכתבו על חרסים) וחותמות עם כתב.  היכן אלו התגלו? ביישובים עירוניים עתיקים רבים, כולל בבירת המלוכה של ירושלים.

עם זאת, מסמכים מתקופת בית ראשון שנכתבו על חומרים אורגניים – כמו פפירוס זה – כמעט ולא שרדו. כל מסמך חדש שופך אור נוסף על האוריינות והניהול של ימי בית ראשון".

מה זה פפירוס וכיצד יצר אותו בעולם העתיק

כבר בשנת 3000 לפני הספירה, המצרים פיתחו טכניקה להכנת נייר באמצעות עיבוד של צמח הפפירוס. הצמח המסוים הזה שגשג לאורך גדת הנילוס. על ידי שזירת רצועות ארוכות והנחת משקולת מלמעלה כדי לאגד אותן יחד, הן הצליחו ליצור את היריעות הדקות הארוכות והעמידות הללו. המילה האנגלית 'נייר' paper באה למעשה מהמילה 'פפירוס'.

השימושים הראשונים בניירות כללו שימוש כעטיפת פריטים יקרים בסין העתיקה, טקסטים דתיים במצרים העתיקה וטקסטים ממשלתיים ביוון העתיקה.

 צפו בווידאו פפירוס ישמעאל ברשת העתיקות של ישראל חשיבות הממצא והכתובת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *