שחרור צפת 75 שנה אירועים יום העצמאות 2023

שחרור צפת 75 שנה אירועים יום העצמאות 2023

העיר צפת זוכרת את יום שחרורה תחת מדינת ישראל ומוקירה את תאריך שחרור העיר במלחמת העצמאות. מה בכתבה?. שחרור צפת 75 שנה אירועים יום העצמאות 2023

אירועי עצמאות שחרור צפת 75 שנה אירועים יום העצמאות 2023

לקראת ציון אירועי ה-75 לשחרור העיר צפת, הזמין ראש העיר שוקי אוחנה אל אנדרטת הדווידקה המנציחה את נשקם של משחררי העיר בשנת תש"ח, שניים מוותיקי העיר שגרו בה כל חייהם והיו ילדים בתקופת השחרור – פנחס כהן ואליהו אוחנה.

עוד באתר תמונות ליום העצמאות 75 מאגר תמונות להורדה חינם

חוויות משחרור העיר לקראת יום העצמאות 2023

השניים סיפרו על זיכרונות ילדות הכוללים ירי צלפים בלתי פוסק ומטחי אש כבדים לצד משחק בצל שריקות הכדורים. אל הזיכרונות הנוסטלגיים וסיפורי קרבות הענק על גבורתם של המעטים נגד הרבים שהסתיימו בניצחונם של לוחמי הפלמ"ח ומגיני היישוב היהודי הצטרף ראש העיר, הקרוי על שמו של דודו – פרג' יהושע – שהיה בקרבות השחרור מפקד צעיר בחוליית תת מקלע ונהרג מירי צלף, ושיתף בסיפורים ובזיכרונות עליהם גדל.

שחרור צפת 75 שנה אירועים יום העצמאות 2023 צילום סטודיו a מקור הנקודה

שחרור צפת 75 שנה אירועים יום העצמאות 2023 צילום סטודיו a מקור הנקודה

אירועי 'יום צפת' 2023

ייפתחו ביום ה' הקרוב [20.4] עם יום צפת בכל מערכת החינוך העירונית שיכלול סיורי תלמידים בעקבות סיפורי לוחמים באתרי המורשת העירוניים, כאשר במקביל בשעות הבוקר (8:00-12:00) ייערך ' מרוץ צפת' בהשתתפות מאות רצים ביניהם סטודנטים, תלמידים, תושבים וחיילים אשר יגיעו יחדיו לטקס הסיום בהשתתפות וותיקי העיר ונציגי הלוחמים לשחרור העיר.

ביום א' (23.4) בהיכל התרבות טקס ההנצחה לנופלים על שחרור העיר, טקס יקירי העיר ומופע מסיים של הזמר אברהם טל.

ראש העיר של צפת שוקי אוחנה מספר על האירוע

" זכות גדולה להעלות על נס את גבורת הלוחמים והיישוב היהודי בצפת, להנחיל לצעירי העיר את המורשת של הדורות הקודמים ולכבד את משחררי העיר וותיקיה. שמחתי מאוד לפגוש את הוותיקים ואנו נרגשים להמשיך את המסורת החשובה. כולם מוזמנים לבוא לצפת ולהתרגש עימנו".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *