תיכון דרכא בית ירח צפו בסרט יסמין שזכה בפסטיבל מיטב היצירה

תיכון דרכא בית ירח צפו בסרט יסמין שזכה בפסטיבל מיטב היצירה

הסרט ״יסמין״, שיצרו תלמידי כיתה י״ב מתיכון דרכא בית ירח, זכה במקום הראשון בקטגוריית הסרט העלילתי, בפסטיבל מיטב היצירה. חדשות אומנות בידור ופנאי.

מי יצר את הסרט הזוכה בפסטיבל מיטב היצירה?. תלמידי תיכון דרכא בית ירח

את הסרט ״יסמין״ יצרו מיה ביילי (במאית), מיכל צ׳יקה (צלמת), ליאור רבינוביץ׳ (עורכת) ועומר בן ישי (מפיק), תלמידי כיתה י״ב במגמת תקשורת וקולנוע בתיכון ״בית ירח״ שבעמק הירדן.

על מה הסרט יסמין?.

הסרט מספר את סיפורה של יסמין, אישה בת 42, שבמהלך מעבר דירה מוצאת יומן ובו ציורים שהייתה מציירת בנערותה. דרך היומן והציורים העלילה צוללת אל העבר שלה, אל הגירושים של הוריה כשהייתה בת 17 וההחלטה להתחיל לעבוד, על מנת לעזור עם המצב הכלכלי הקשה בבית.

עוד באתר מי גר ביבנה מלכת הפריפריה הצצה לפרק 3

מהסרט אל טקס הזכייה 

בטקס שנערך בתיכון אורט אלון ביקנעם, קיבלו היוצרים והשחקנים את פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר במחוז צפון, בפסטיבל מיטב היצירה הצעירה של משרד החינוך, בתום הקרנה מרגשת וחגיגית. השופטים נמקו את החלטתם וכתבו: ״תכנון השוטים והצילום המוקפד, מדגישים את החשיבה על עיצוב הפריים. הסרט בוחר להתעסק בנושא חשוב בדרך עדינה ומעביר מסר משמעותי. ניכר כי נעשתה עבודת מצלמה טובה וכי נעשתה חשיבה תסריטאית. הבחירה לטפל בנושא דרך ההתבוננות שמשקפת כמעין הצצה למשפחה. לצד העובדה שהגיבורה פועלת על מנת לשנות את המצב, בהחלט מעוררות השראה.״

מי עוד סייע ביצירה?. הסרט נוצר בליווים של רמי קפלן ועומר בן נאים, מורי מגמת תקשורת וקולנוע בתיכון דרכא ״בית ירחֿ״. זו הפעם השנייה ברציפות שבה תלמידי המגמה זוכים בפרס היוקרתי. בשנה שעברה זכו במקום הראשון עם הסרט ״המשחק האחרון״. המסלול העלילתי במגמת התקשורת והקולנוע הוקם לפני כשלוש שנים. מה קרה מאז?. הוא זוכה להצלחה ועניין רב בקרב התלמידים.

רמי קפלן שליווה את יצירת הסרט סיפר: ״כוח נשי הוביל הקו המנחה בסרט, הן כתבו את התסריט וצילמו לאורך חודש וחצי. אנחנו, צוות המורים, האמנו ב״יסמין״, לסרט הייתה נשמה מיוחדת ולכן שלחנו אותו לתחרות. אנחנו מתרגשים ושמחים שצדקנו.

מי משחק בסרט?. – יובל פלד – אביב אלקבץ – נועה סטרומר – דותן היינמן – נאווה פלד – עמית פלד – אפרת לויטן.

צפו בווידאו הסרט יסמין שיצרו תלמיד תיכון דרכא בית ריח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *