אמנות הדרך בגוש עציון תערוכות מומלצות ברחבי הארץ 

אמנות הדרך בגוש עציון תערוכות מומלצות ברחבי הארץ 

בימים אלו מתקיימת בישוב תקוע תערוכת צילום ייחודית "צילום על הדרך" של 'מרכז חוסן'. היכן?. במועצה האזורית גוש עציון. במה עוסקת התערוכה?. במציאות המורכבת בדרכים שבאזור. כל הפרטים אודות אמנות הדרך בגוש עציון תערוכות מומלצות ברחבי הארץ 

ברוכים הבאים לתקוע אמנות הדרך בגוש עציון תערוכות מומלצות ברחבי הארץ 

במרכז האומנים ביישוב תקוע שבגוש עציון, תוצג במהלך השבוע הקרוב תערוכת צילום של תושבים מהישובים כרמי צור, איבי הנחל ופני קדם שהשתתפו בסדנא של הצלם מאיר אליפור והפסיכולוגית ומטפלת במרכז חוסן עינת לנצקרון. הצילומים שיוצגו משקפים את המציאות בדרכים שבאזור בעיני המשתתפים.

אומנות הדרך בגוש עציון תערוכות מומלצות קרדיט עדן שביט

אומנות הדרך בגוש עציון תערוכות מומלצות קרדיט עדן שביט

מתי אפשר לבקר בתערוכה?. במהלך החודש הקרוב.

את הדרך היפה בה עוברים תושבי הישובים בגוש עציון הם עושים הרבה פעמים בחשש, ולעתים מביטים לנוף הנשקף בדרך רק דרך חלון רכב ממוגן.

עוד באתר ברכות לשנה החדשה 2023 באנגלית ועברית וואטסאפ הורדה הדפסה חינם

איך נוצרה התערוכה?. 

תערוכת צילום 'על הדרך' נולדה מתוך רצון לתת ביטוי לתושבים המתגוררים בישובים מרוחקים מציר הנסיעה המרכזי המתמודדים עם נסיעות יומיומיות מהבית לעבודה וחזרה תוך כדי דריכות גבוהה וערנות לאיומים ולנסיעה פרועה ולא בטיחותית המייצרים תחושות של פחד, לחץ וחוסר ביטחון.

סדנת הצילום בהובלת פסיכולוגית ומטפלת במרכז חוסן ,עינת לנצקרון ומדריך הצילום מאיר אליפור, אפשרה למשתתפים לראות מקרוב זוויות נוספות בדרך המוכרת ובעיקר למצוא רבדים נוספים של מורכבות, להביט אל היופי המתגלה בצד הדריכות והסקרנות שמלווה את החשש.

מי צילם את התמונות בתערוכה בגוש עציון?. תערוכות מומלצות בישראל

הצילומים המוצגים בתערוכה צולמו ע"י תושבים מהישובים כרמי צור, איבי הנחל ופני קדם שהשתתפו בסדנה.

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמר אומר לקראת התערוכה:
"אחת הדרכים ליצירת חוסן היא באמצעות אמנות. היא גם מרחיבה את הנפש וגם מאפשרת התמודדות עם המציאות. אנו רואים כאן שילוב בין מרכז החוסן שלנו לבין מרכז האמנים הייחודי בתקוע ומברכים על כך".

 

אוצרת התערוכה, נעמה להב: "הצילומים התלויים בתערוכה מקבילים לחלונות קטנים פתוחים.  המטרה היא לתת למבקרים בה את ההזדמנות לה זכו משתתפי הסדנאות. לרדת מהרכב בחופשיות, ולגעת באבני המקום, בצמחים, באנשים ובנופים. תמונות קטנות, רגעים חד פעמיים, דרכים חדשות להכיר את המוכר והיומיומי באופן חושי ואינטימי, מקרוב. כל צילום הוא עוד ריפוי קטן. גם עבור מי שצילם או צילמה אותו, וגם עבור הצופה, שבפעם הבאה שיעבור באותה נקודה, יוכל לראות אותה קצת אחרת.".

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *