תערוכת מסיבת נובה אקספו תל אביב שעות פתיחה

תערוכת מסיבת נובה אקספו תל אביב שעות פתיחה

שרידי המסיבה של השבת השחורה מגיעים לאקספו תל אביב ואתם מוזמנים לבקר, להתרשם ואגב כך לתרום לרווחת ניצלוי נובה. מה בכתבה? תערוכת מסיבת נובה אקספו תל אביב שעות פתיחה מיצג זיכרון והנצחה לחברי וחברות קהילת הנובה. 

מה במיצג תערוכת מסיבת נובה אקספו תל אביב שעות פתיחה  

פריטי פסטיבל נובה נחשפים במיצג הנצחה העצוב ביותר בעולם, במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, עם משפחות נרצחי ונרצחות הנובה, בהנחיית יעל בר זוהר ובו יופיעו מרינה מקסימיליאן בלומין והראל סקעת.

עוד באתר הורוסקופ שנתי 2024 תחזית אסטרולוגיה

המיצג הייחודי 06:29 בביתן 1 באקספו, ת"א משחזר את רחבת המסיבה והובא אליו הציוד המקורי שהיה בפסטיבל הנובה ברעים והוא יוצג לציבור: הצלייה, מערכת ההגברה, הבמות שהותקפו, מבני השירותים המחוררים, המכוניות והציוד שנאסף בשטח ועוד. המיצג יהיה פתוח לציבור לצורך התייחסות, זיכרון ואיסוף תרומות לטיפול בניצולים.

תערוכת מסיבת נובה אקספו תל אביב שעות פתיחה מיצג זיכרון והנצחה לחברי וחברות קהילת הנובה

תערוכת מסיבת נובה אקספו תל אביב שעות פתיחה מיצג זיכרון והנצחה לחברי וחברות קהילת הנובה

שעות פתיחה נובה בתל אביב 

המיצג יהיה פתוח לקהל הרחב החל ממחר, יום ה' 7.12 ובמשך שבועיים בתשלום, כל ההכנסות יוקדשו לטיפול, שיקום והנצחת הנובה
הכניסה מומלצת מעל גיל 10

השבוע נחנך רשמית ״6:29״ מיצג הזכרון וההנצחה לחברי וחברות קהילת פסטיבל הנובה שהתקיים ב.7.10.23 ברעים. המיצג משחזר את שטח הפסטיבל וכולל את כל האלמנטים שנאספו והובאו מהשטח לאחר האסון: תפאורת הפסטיבל, הבמות וציוד ההגברה, המקררים המחוררים מכדורים, רכבים חרוכים, עמדות הבר שנורו, ציוד אישי (נעליים, חפצים אישיים) ועוד. לטקס הפתיחה שהתקיים היום, הוזמנו משפחות שיקיריהן נרצחו או נחטפו.

מיצג 0629 פסטיבל נובה צילום עומרי סילבר

מיצג 0629 פסטיבל נובה צילום עומרי סילבר

המוצגים בתערוכה

 

במתחם המיצג, הוצבו מסכי וידאו המשלבים תיעוד ייחודי מתוך המסיבה, הקרנות אומנותיות ואמצעים נוספים באמצעותם מקווים להעביר ולהציג לציבור את הרגעים האחרונים הקשים שהתרחשו בשטח הפסטיבל, במטרה להנציח את הנרצחים והנרצחות ולהעלות מודעות להחזרת החטופים והחטופות, ולאיתור הנעדרים והנעדרות. המיצג עתיד להיות פתוח למשך שבועיים. מטרת המיצג היא להנציח, כל התרומות יוקדשו להנצחה, זיכרון ולשיקום הקהילה.
לתרומות לנובה:
 

עומרי כוכבי ממייסדי הנובה: "בעולם יש מי שמכחיש את מה שקרה. אנחנו מבקשים מכל העולם לבוא ולראות את שרידי הפסטיבל. הקמנו מקום שיהיה עבור המשפחות ויראה להן את הרגעים האחרונים של יקיריהן שתיעדנו. אנו מודים לכולם על ההתגייסות ומבקשים מהמדינה להכיר בנו כשבט נובה".

במיצג הוצבו מסכי וידאו ועבודת וידאו ארט מתוך החומרים שצולמו בפסטיבל הנובה.

עם כבוד נשיא המדינה מר יצחק ורעייתו הגברת מיכל הרצוג צילום באדיבות עומרי סילבר

עם כבוד נשיא המדינה מר יצחק ורעייתו הגברת מיכל הרצוג צילום באדיבות עומרי סילבר

 

"פינת ההנצחה תאפשר לקהל לפגוש את הפרצופים ואת השמות של מאות הנשמות שנקטפו בטרם עת. המיצג קורא להחזרת כל החטופים ומחבר שם ותמונה לכל אחד ואחת מיקירנו בתפילה להשבתם במהרה. הליכה דרך שבילי הפסטיבל תיגע בכל אחד ואחת מאיתנו ולרגע אחד נהיה חלק מקהילת הנובה ומהחושך נוציא אור״. הוסיפה פיינגולד.

6:29- מיצג הנצחה – הרגע שבו המוסיקה נעצרה – זו מסיבה שרק מעטים ידעו על קיומה.

אלפי נשמות זוהרות התאחדו לחגיגה משותפת של אהבת חינם והפצת אור. ברגע אחד, האווירה החגיגית מתנפצת. מלאך המוות צולל מטה, יורה מטח של קליעי שנאה החוצים את השמחה כמו משב חורף מקפיא. האוויר הסמיך מצחוק וחברות, הופך לתמונה קודרת של זוועה בלתי נתפסת. תמימות ואהבה, שפעם ריחפו גבוה, מתרסקות אל הקרקע במפולת של חלומות מנופצים. המסיבה, שהייתה סמל לשמחה ולאחדות, הופכת למחזה מצמרר של טרור, וחותמת את מקומה האפל בהיסטוריה. מאות נשמות לעולם לא יחזרו הביתה. עשרות מוצאים עצמם באחיזתו חסרת הרחמים של אויב אכזר, אלפים נוספים נושאים את צלקות אותו הבוקר, גופם ונפשם מסומנים לנצח. 

 הזמנת כרטיסים שכל ההכנסות הינם להמשך שיקום וריפוי חברי הקהילה:

כניסה הינה יומית עפ׳׳י שעות הפתיחה לציבור הרחב-
ימים א׳-ה׳ – 11:00-21:00
יום שישי – 9:00-15:00
יום שבת – 10:00-21:00
מחירים מ-50-99 ₪.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *