העיירה השוקעת טנג'יר ארצות הברית צפו בווידאו

העיירה השוקעת טנג'יר ארצות הברית צפו בווידאו

זו יכולה להיות סצנה מסרט קולנוע עתידי. עולם שבו מי הים עולים ליבשה. זוכרים את הסרט עולם המים משנות התשעים? לתושבים של העיירה האמריקנית במפרץ צ'ספיק בווירג'יניה זו מציאות. העיירה השוקעת טנג'יר ארצות הברית צפו בווידאו בסוף העמוד.

עונת ההוריקנים לחופי הים הגואה מוצאת את התושבים בסוג של אתנחתא בין הצרות הקיומיות. מרביתם דובר רביעי וחמישי למתיישבים שהקימו את המקום. נושאים איתם מסורת מופלאה ומרתקת. הם אנשים שבנו את אמריקה. מסוג הסדרות שאתה מחכה להן בערוץ ההיסטוריה.

עוד באתר – שנת הנמר 2022

פני הים עולים התושבים לא רוצים לעזוב את העיירה השוקעת טנג'יר בארצות הברית

זה למה לא לעזוב את האי השוקע לאיטו ? כי להיות בן המקום זה הרבה יותר מאשר לגור באיזו עיר. המסורת המקומית, ההיסטוריה האישית ואורח החיים אליו הם התרגלו הפכו לטבע שני שלהם. מצד שני זו בעיה שמאפיינת לא מעט מקומות בארצות הברית.

אזורי הספר של אמריקה זרועים בעיירות נטושות. ראשונות להינטש היו עיירות כורים. המכרות ננטשו, העובדים עזבו ומי שנשאר התגורר בעיירת רפאים. היום חוזרים לשם הרפתקנים ובלוגרים לתעד את החיים שהיו. אבל לטנג'יר, האי השוקע לאי לאיטו צפוי עתיד אחר.

עליית מפלס המים במפרץ צ'ספיק יטביעו את המורשת של טנג'יר

עכשיו זו כבר עובדה. פני הים עולים מסביב ויישובים קרובים לחוף או כאלו אשר שוכנים על איים או ארכיפלג, צפויים לשקוע אל מתחת למים. בעיקר אם מדובר באי שטוח כמו Tangier, Virginia.

במאה וחמישים השנה האחרונה העיירה אבדה למעלה ממחצית משטחה. ההערכות הן שבעוד 25 שנה לא תהיה ברירה ואחרוני התושבים יצטרכו לפנות את ביתם ולעבור ליבשה. אגב בבחירות 2016 למעלה מ-87% מהתושבים הצביעו לדונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב.

אני מביט בהם, באחרוני התושבים, בדור שיודע שלא יוכל להיאחז בקרקע וליבי יוצא אליהם. מוזיאון ההיסטוריה המקומית יהיה עדות אחרונה ליישוב שהוקם, לאנשים שחיו בו, למורשת ולעוד פיסת היסטוריה אמריקאית שנכחדת על רקע פגעי הזמן האקלים והתרבות.

צפו בווידאו המרגש אודות העיירה השוקעת טנג'יר ארצות הברית צפו בווידאו – איך מתמודדים תושבי האזור עם עליית מפלס המים, סכנת ההכחדה של היישוב ופגעי האקלים. מיקום וחדשות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *