חידת משולם הרב עוזי וילדי תימן החטופים צפו בווידאו

חידת משולם הרב עוזי וילדי תימן החטופים צפו בווידאו

התרגשות גדולה. לראשונה בהיסטוריה הקצרה של מדינת ישראל, הערוץ הממלכתי מטפל בפצע הפתוח של העדה התימנית. סקרנים ? קבלו את מה קרה באמת ? היכן הן היום. חידת משולם הרב עוזי וילדי תימן החטופים צפו בווידאו

"<yoastmark

70 שנות בכי ואי וודאות חידת משולם הרב עוזי וילדי תימן

אחד הגולשים ברשת החברתית פייסבוק כתב בקבוצה הפופולארית תימנים – הקבוצה הרשמית.

היום תופיע אמא שלי בסדרת דוקו ב”כאן 11″ שנקראת “חידת משולם”.

במשך עשרות שנים חיים רבים מיוצאי תימן באי וודאות נוראית. תוהים לגבי גורל ילדיהם שנעלמו בתקופת שנותיה הראשונות של המדינה.

עוד באתר איתור כספים חינם הר הכסף אולי מחכה לכם חיסכון אבוד ?

מה קרה לאותם הורים ? הם הילכו חסרי אונים בין מסדרונות בתי החולים ובתי המשפט כשניסו להבין מה עלה בגורל יקיריהם. מולם עמדה חומה אטומה של הממסד הישראלי שעד היום מסרב לפתוח את המסמכים והתיקים של הילדים הנעדרים. בנימה אישית, את הכאב הזה אני מכיר מהבית.

דמויות אחיה הנעדרים של אמי, מנחם ועמרם, הייתה נוכחת בביתנו כל הזמן בדמעות של סבי, סבתי, אמי ודודיי. מזמין אתכם לצפות בתוכנית ולשתף.

כמה כסף מקבלות משפחות ילדי תימן לאור מסקנת וועדת הבדיקה הממלכתית ? 

אולי עדה אחרת הייתה מסכימה לסגור עוול היסטורי בפיצוי כספי. אבל על אף שמסקנות וועדת שלגי הביאו לאפשרות לקבלת פיצוי של כ- 150,000 שח עבור כל משפחה מילדי תימן החטופים, רק מעטים הגישו בקשה לקבלת פיצוי מהמדינה.  סכום של 200,000 שקל לבני המשפחה הזכאים, אם נקבע כי גורלו של הילד אינו ידוע.

זעקי ארץ אהובה לאן הם נעלמו ?

צריך לא מעט אומץ ציבורי ורגישות להתמודד עם הפרשה. הרב עוזי משולם ז”ל אסף סביבו חסידים ויחד הם יצאו לדרך. אולם אוסף של נסיבות, שחלקן לא מספיק ברורות עד היום, הביאו למצור משטרתי סביב הבית, מעצר כבוד הרב וחסידיו ולאחר מכן שנים של ישיבה בבתי כלא בישראל. אפשר לחשוב שהם אלו שהעלימו את ילדי תימן האבודים.

ולסיום בנימה אישית. מה אתם חושבים, כששים שנה לאחר אירועי ילדי תימן. לכאורה, צריכה להיות תמימות דעים שנעשה כאן עוול.

אבל לא כולם בחברה הישראלית מסכימים בנושא. למה זה קורה ? אלו שלא מחוברים לנרטיב עדתי התימני, לא יכולים לקבל את הנושא. יש לכך מספר סיבות ושהעיקרית מהן נעוצה שהיעדר עדויות. אלו עדויות היו יכולות להכריע את הכף? אם היו נחשפים ילדים בני העדה התימנית, שהם כיום חלק ממשפחות שלא מתאימות להם מבחינה גנטית. לא רק בארץ אלא ברחבי העולם.

בהקשר הזה אני רוצה לציים את סדרת התעודה סאלח פה זה ארץ ישראל. היא שודרה לפני כמה שנים בערוץ 13. היא עסקה בהסללה של עולי מרוקו לפריפריה. שם היה תחקיר מקיף, עדויות מצד מי שהיו בזמן אמת אנשי ממסד אשר לא רק הודו בעובדות, אלא אף ספקו להם הסבר בראייה היסטורית. הסדרה הזו, בניגוד לפרשת ילדי תימן, הסתיימה בסוג של פיוס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *