מלכת הפריפריה אשדוד או אשקלון סדרה חדשה

מלכת הפריפריה אשדוד או אשקלון סדרה חדשה

מה הייתם אם עושים לו נולדתם או התגוררתם באחת הערים היפות והמרתקות בישראל?. יוצר הסדרה ז’אקו ( יעקב ) אלימלך נולד באשדוד, גדל בה אך חייו שזורים בעיר הדרומית יותר, אשקלון. קבלו את הסדרה הישראלית החדשה – מלכת הפריפריה אשדוד או אשקלון סדרה חדשה.

סדרה ישראלית חדשה לצפייה ישירה פרקים מלאים מלכת הפריפריה אשדוד או אשקלון סדרה חדשה

יריבות בין שתי ערים מאותה מדינה היא לא דבר חדש. מי לא מכיר את הניגוד בין ברצלונה למדריד, בין ערי החוף של בולגריה ואתרי הנופש בטורקיה.

אשקלון VS אשדוד. נדמה לי שכאן מדובר בחלוקה דיכוטומית שלא ניתנת לערעור. מדוע?. כי מדובר למעשה בשתי ממלכות שונות. עד כמה רחוק הייתי הולך עם תיאור ההבדלים בין אשדוד לאשקלון?. אולי כמו הפערים בין ממלכת יהודה, ממלכת ישראל. אך האם ייתכן מצב שבו הן יתאחדו ויהוו את ממלכת הזוהר?. .

מלכת הפריפריה אשדוד או אשקלון סדרה חדשה

מלכת הפריפריה אשדוד או אשקלון סדרה חדשה

פרק 1 מגבשים זהות ברשתות החברתיות 

נשאלת השאלה מדוע נוצרה היריבות בין אשדוד ואשקלון?. על אף שלכאורה מדובר בזהות דמוגרפית ותרבותית. איך אמר לי פעם משהו: קח את האנשים מאשדוד, שים אותם באשקלון, תן להם בתים ועבודה הם לא ירגישו את ההבדל”. האם הוא צודק?. או שמא זו הייתה משאלת לב של חברי לספסל הלימודים שהוא אגב, אז והיום, תושב אשקלון.

עוד באתר – שביל ישראל השנייה מדרום עד צפון יומן מסע 

לאורך השנים, מנקודת המוצא אל ההווה נוצרו פערים חברתיים, אידיאולוגים וכלכליים בין שתי ערי החוף. איך זה בא לידי ביטוי?. בעיקר בהרגשה של אשקלונים שהשכנים מצפון מרגישים על הגובה כאשר הם פוגשים אותם. אפשר לחשוב שהמציאו את הכתב באשדוד. אומר יוצר הסדרה ז’אקו ( יעקב ) אלימלך.

לראיון איתי הוא מגיע טעון אבל שקול. סוף כל סוף הוא נולד בעיר הצפונית אבל חלקים בחייו בו התעצבה גישתו האומנותית התרחשו באשקלון. אני מרגיש כמו ילד חצי חצי. כאילו כמו חצי אשכנזי חצי ספרדים. אתה צריך להבין, הוא אומר לי, באשקלון אם אתה אומר צפונבוני הכוונה למישהו מאשדוד. לא לילדי שמנת מצפון תל אביב.

איפה אנחנו ואיפה הם?. לא חלקים מתוך אחד שלם. שתי ערים על פרשת דרכים. 

זה לא היה פשוט לשכנע את אלימלך להגיע לראיון. בסופו של דבר הוא דמות מוכרת בשתי הערים. מה הוא עשה על מנת להגיע למעמד הזה?. הרבה מאד ואולי לא כלום אם תשאלו אותו. לאורך השנים היה חבר במועצת העיר, לקח חלק בפעילות חברתית ענפה והיה בין הראשונים שהרימו על נס את כבוד הדרום. ” כוכב הדרום, קראו לי” הוא מספר בחיוך, ” אבל אתה יודע מה אומרים, גם כוכבים נכבים בסוך הלילה. אז אני פשוט כביתי עד ליציאת הסדרה לאור. ”

צפו בווידאו מלכת הפריפריה אשדוד או אשקלון סדרה חדשה הצצה לפרק הראשון 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *